Veelgestelde vragen over e-mail

Ik kan geen e-mail ontvangen?

Als je POP3 mail gebruikt loopt de inkomende mail via onze servers.
Uitgaande mail loopt bij POP3 mail via de provider die je internetverbinding realiseert, zoals KPN, Ziggo etc.
Wanneer je Exchange mail gebruikt loopt zowel de inkomende als uitgaande mail via de servers van Microsoft.

Je kunt geen e-mail ontvangen. Wat kun je doen?

  1. Controleer of je verbinding hebt met internet door bijvoorbeeld naar www.google.nl te gaan.
  2. Kijk of je webmail client beschikbaar is.
    1. Voor POP3 mail is dat https://mail.tweego.nl
    2. Voor Exchange is dat https://portal.microsoftonline.com
  3. Controleer of je kunt inloggen in je webmail client.
  4. Controleer of je mail binnenkomt via je webmail client.
  5. Als dat zo is controleer in je e-mailclient (bv Outlook) of je instellingen nog in orde zijn.
  6. Wanneer je POP3 mail gebruikt controleer dan of je mailbox niet vol zit. Een POP3 mailbox kan maximaal 300 Mb aan berichten bevatten. Wanneer je je e-mail leest met een e-mailclient(bv. Outlook of Windows Live) wordt deze gedownload vanaf de server en tegelijkertijd verwijderd op de server. Sommige e-mail clients hebben echter een optie 'Laat een kopie achter op de server' aan staan. De mailbox loopt dan langzaam vol waardoor e-mail op een gegeven moment zal gaan bouncen. In Windows Live kun je deze instelling als volgt controleren:
    1. Klik met de rechtermuisknop op een account en kies 'Eigenschappen'
    2. Selecteer het tabblad 'Geavanceerd'
    3. De instelling is hier te wijzigen via het vinkje 'Een kopie van berichten op de server achterlaten'.
  7. Kijk op de pagina storingen en onderhoud.
  8. Neem contact met ons op als het probleem niet is opgelost.

Ik kan geen e-mail versturen?

Als je POP3 mail gebruikt loopt de inkomende mail via onze servers.
Uitgaande mail loopt bij POP3 mail via de provider die je internetverbinding realiseert, zoals KPN, Ziggo etc.
Wanneer je Exchange mail gebruikt loopt zowel de inkomende als uitgaande mail via de servers van Microsoft.

Je kunt geen e-mail verzenden. Wat kun je doen?

  1. Controleer of je verbinding hebt met internet door bijvoorbeeld naar www.google.nl te gaan.
  2. Kijk of je webmail client beschikbaar is.
    1. Voor POP3 mail is dat https://mail.tweego.nl
    2. Voor Exchange is dat https://portal.microsoftonline.com
  3. Is je client bereikbaar probeer dan in te loggen op je webmail client en een bericht te versturen.
  4. Kijk op de pagina storingen en onderhoud.
  5. Kun je via je webmail client ook geen bericht versturen neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik e-mail lezen via internet?

Hoe je je e-mail leest via internet is afhankelijk van de door jouw gekozen e-mail vorm.

  1. Voor popmail is dat https://mail.tweego.nl
  2. Voor exchange is dat https://portal.microsoftonline.com

Kan ik e-mail ook op mijn telefoon lezen?

Ja, dat is mogelijk.
Afhankelijk van je e-mail keuze (POP mail of Exchange) kun je de instellingen maken op je telefoon.

Wat gebeurt er met mijn e-mail als ik mijn domein naar jullie verhuis?

Als je je domein verhuist en de hosting bij je huidige provider opzegt dan moet je ook je e-mail naar TweeGo verhuizen.

Je hebt bij ons de keuze uit twee e-mail vormen: POP3 e-mail of Exchange.
Neem contact met ons op voordat je de hosting bij je huidige provider opzegt.

Twitter icon YouTube icon Facebook icon LinkedIn icon RSS icon